czwartek, 14 sierpnia 2014

która podstawa jest podstawowa?

Wybierając się na studia chciałem dowiedzieć się jak działa świat u swoich podstaw. 
Zgodnie z tą myślą (no tak – i kilkoma innymi kompromisami do tego) wybrałem kierunek studiów i dziwiło mnie w jaki sposób inni doszli do swoich, całkiem innych od moich, wyborów. Nie rozumiałem czym się kierowali, dopóki nie dowiedziałem się, że chcieli dowiedzieć się jak działa świat u swoich podstaw. Pod tym właśnie pretekstem wybierali studia medyczne, historyczne, politechniczne, psychologiczne, matematyczne, filozoficzne, filologiczne lub socjologiczne.
Wygląda na to, że tylko studia ekonomiczne wybierają tacy, którzy chcą jedynie zarabiać pieniądze.

3 komentarze:

  1. Znam takich, którzy wybrali studia ekonomiczne, bo chcieli sie dowiedzieć, jak działa świat u swoich podstaw.
    Niektórzy spośród nich co gorsza twierdza, ze sie dowiedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani raczy robić nas tu prowokacyjnie w bambuko?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest mi przykro, panie Leonie.
    Naprawdę niektórzy - nomen omen - kupują taki redukcjonizm. Adama Smitha wielbią gorąco.
    Reductio ad absurdum czy to jest, to nie wiem.
    No, my takich ekonom(ist)ów znamy w każdym razie.

    I nie prowokujemy tutaj, a w bambuko nie robimy nikogo (chyba) nigdy (może dlatego, że się nam nie chce; może dlatego, że mamy resztki tak zwanego sumienia i mało wrodzonej złośliwości).

    MF

    OdpowiedzUsuń